Monday, October 4, 2010

Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran!


Peribahasa itu banyak. Dan peribahasa itu tidak tipu. Eh, bukan2, peribahasa itu mmg ad maksudnya tersendiri tu tepat dan mengena! Slalu dengar tak “Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran”?

Haa dengar slalu bukan, tp kena atas batang idung penah x?

Saya br ‘dapat’ td! Siang td! Bler saya dan seorang teman mengenepikan satu perkara yg penting, untuk satu perkara lg yg kami kira penting juga. Hakikatnya perkara yg diketepikan itu mmg ternyata kepentingannya tidak berbelah bg lagi tapi...haish.. telah d ketepikan jugak! Soalnya..kami berdua merasakan, adalah tidak mustahil untuk kami catch up balik ap yg dtinggalkan itu. (hint2~)

Pening?

Kesimpulannya kami telah meninggalkan perkara A untuk B.. tapi akhirnya.. tut tut perkara yg diharap2kan telah dikanselkan dengan jayanya. so A mahupun B, dua2 tak dapat!


So agak2 nya ap yg kami berdua rasakan?

A- frust?
B- rasa lawak?
C- rasa padan muka?

Jawapannya....

smua d atas!
Frust+ rasa nk gelak terguling2+rasa padan muka bercampur satu!


Bg saya pulak, saya dapat satu pengajaran extra, percayakan gerak hati anda! Lewat mlm sebelumnya, hatta pagi tadi pown, hati sudah tidak begitu tenang dan masih teragak2 untuk mengejar B. Tapi, apakan daya, gerak hati itu diabaikan........

Overall, (macam wat essay j gayanya), it was really a lesson to be ponder upon! HAHA

# I actually want to tell the world the true incident but den, so many people la reading this blog, my aunty, my detective conan friends, my seniors maybe and you also.. so cannot la. Juz some raft, general story here. HEHE~!


partner in crime!



"baginya manusia ada malaikat-malaikat yang selalu menjaganya bergiliran, dari depan dan belakangnya. Sesungguhnya menjaganya atas perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan mereka sendiri. Dan apabila Allah mengkhendaki keburukan sesuatu kaum, maka tidak ada yang dapat menolaknya dan tidak ada pelindung bagi mereka selaen DIA"
Ar-Ra'd: 11


p/s....sangat jeles dengan insan2 yg sgt bersungguh2 dlm ap jua yg d lakukan. saya? saya hanya bersungguh2 in my interest je. huu perlu lebeyh bertekad dan berusaha!




No comments:

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...