Tuesday, December 28, 2010


Bila marah menguasai diri..

Rasa kamu ingin aku kutuk2 (bahasa kasar. Maki.)

Tbe2 buzz, salam jauh skali, dan hamburkan ap sahaja!

Ya apa sahaja! Malas di fikir ap kau rasa. (bahasa mudah. Lantak kau!)

Jangan ditanya mengapa aku begini. Kerna aku sedang marah.

Masakan aku ingin melayan kerenah gila kau andai aku sedang waras.

Amarah sahaja yang mampu membentang jalan untuk aku, ‘melaser’ kau tanpa perlu berfikir stiap bait2 yg ingin aku lontarkan. Mudah bukan?

Benci aku melihat kau yg ampuh, tidak di mamah rasa bersalah.

Hebat! (aku memuji d dalam hati)

Namun biar.. aku tidak ingin marah merajai aku.

Kau ku biar..



Bila kecewa bersarang di hati..

Ku lihat hanya langit dan bintang yang mendamaikan jiwa..

Mungkin membisu lebeyh baik dari berkata-kata..

Mengangguk tidak, menggeleng juga enggan..

Diam..

Semua diam.. kau diam. Aku diam.

Mungkin seminit atau sejam atau sehari…aku akan senyum kembali.

Tidak usah ditunggu.. tidak usah dinanti..

kerna hati aku..pulih sendiri.


Rasa macam nk balik Brisbane malam nie…

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

aku faham...
tak time.
time will heal everything,syg! :)

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...