Tuesday, December 7, 2010

hijrah kita bukan hijrah artis



siang tadi ke cipz lee, sebuah kedai alat tulis dan buku yg menjadi kegilaan adek2 aku. hari2 bising. nk pergi cipz lee! mungkin best kowt dpt mengusha pen2 yg kaler kali dan stationary yg cumel2. hurm aku pown minat jugak.

since i didn't have anything to buy, aku juz mundar mandir dlm kedai tu. usha2 note book. plan nk bli satu n then aku ternampak lambakan diary. for 2011. byk dan cantek2! hati dah mula meronta2 nk bli satu diary kosong kecil. tapi.... bukan ke lambat nk melangkah 2011. so at last, aku bli paper except 10keping cds buat habuan aku nk copy masok lagu. (baru reti burn cd sniri, gler xmaju, haha)


ESOK 1 MUHARAM!
pulangnya dari kedai, dapat satu msg dari Aesyah, "nanti baca la doa akhir dan awal tahun". Tettt Ya Rabbi aku mati2 luper esok awal muharam. now i know knp aku cam beriya2 gler nk bli diary td. rasa nk buat azam baru membuak2! so it's new year! tq aesyah for reminding me~


HIJRAH
dua tiga hari nie aku keliru..dan agak buntu..mcm lost.. trasa aku balik ke msia nie ntah hapa2 aku dah buat. melagha j kejenya. kurang membaca, byk bermain. *sigh*

aku kne recas
aku kne ubah direction
aku kne strong

bak kata syila 'mujahadah kuat2 d msia'


JOM HIJRAH!
sepatotnya selaen dari jom heboh (ustaz aku pggl jom hegeh) yg sibuk di war warkan d tv3, best jugak kalau buat jom hijrah. ajak ramai2, pakat hijrah. tapi drama2 sempena maal hijrah nie mmg best2 lah *tbe2*. aku doakan plakon2 drama tu dapat hidayah dari skrip2 dyorg. skrip dan lakonan mantap hbs. terhijrah hati aku. alhamdulillah....

dan sempena awal muharam nie.. marilah kita sama2 berhijrah. hijrah ma'nawiyah iaitu hijrah hakiki...

hijrah dari kekufuran menuju keimanan
hijrah dari syirik menuju tauhid
hijrah dari maksiat ke taat kpd ALLAH
hijrah dari mendustai nikmat2Nya kpd bersyukur sentiasa..

kerana mati adalah pasti...
dan syurga ATAU neraka juga telah menanti..
dan hijrah kita bukan hijrah artis..

maka pilihlah.. untuk menapak d taman firdausi atau merasa azabnya api jahannam..



"Barangsiapa yang berhijrah untuk Allah dan RasulNya maka hijrahnya untuk
Allah dan RasulNya. Barangsiapa yang berhijrah untuk dunia (untuk
memperolehi keuntungan duniawi) dan untuk menikahi wanita maka hijrah itu
untuk apa yang diniatkannya. " (HR Bukhari)



dan saya..
saya mau beristiqamah dalam menggapai redhaNYA

amin


p/s: ke daurah opening esok selama 3 hari. "tiada istilah rehat dalam berdakwah". smoga aku mendapat manfaatnya. =) (otak pown dan weng2, mmg elok sgt 'memaksa' diri ke program)




No comments:

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...