Friday, March 26, 2010

Insyallah dipermudahkanNya

Hari nie hari jumaat.. dan seperti biasa hari jumaat adalah hari yg ‘agak’ sibuk bg aku berbanding hari-hari laen kerana ad kelas dari pg seawall jam 8 sampai la ke 5 ptg. Cuma ad gap antara pukul 9-2.. lame la tu kan..

Dan seperti biasa jugak.. kalau xd halangan aku akan cuba ke UQ tok menghadiri ceramah dr ustaz d sana (aku lupa lg nama ap..huhu).

Cumanya hari ini aku agak keberatan untuk pergi.. tidak seperti minggu lepas d mana awal2 lg aku da niat nk pergi n sgt excited. Mungkin sebb aku letih, mungkin juga sebb aku ad byk lg keja yg blom disetelkan (aku, pemalas T.T ). Jadi aku agak berbelah bg..sampai terpk kalau aku xpergi kuliah.. aku leyh g gym..tp tu bukan alasan utama la aku xnk pergi.. cam aku ckp td.. ‘rasa berat’. Haihs~

Namun Allah Maha Besar.. Maha Kuasa..Maha pengasih. Aku selalu percaya andai sahaja kita berniat baik, niat ingin melakukan sesuatu yg baek, Dia pasti tidak akan menghampakannya. Dah banyak kali aku bertembung dengan setuasi camnie n again tadi!

Klas yg kebiasaannya tamat pukul 5, di awalkan ke pukul 4.20. So, awal2 lg dah bleyh balik.. sampai j d umah.. housemates aku ckp gym tutop jam 6 hari nie.. so, nk xnk, mmg kne g awal, means dlm kol 4.45 ptg. Hepi nye aku~! I didn’t miss any. Kuliah n gym, dua2 aku dpt. Sejam aku d gym, then, aku rush balik, mandi n solat maghrib.. even agak lmbt, aku dpt jugak kejar bus ngn budak2 yg laen.. Alhamdulillah.. sesungguhnya Dia memudahkan kerja aku..

N guess what.. aku xngntuk langsung time kuliah even awalnye aku badget sure aku ‘syahid’ jugak nnt.. dah la lampu dlm dewan kuliah tu malap j.. warna oren. N rakan2 muslem yg dtg pown luar biasa ramai. Sampai penuh tempat duduk perempuan. Sepanjang 3x aku ke UQ nie kali pertama klas penuh sedemikian rupa.

Ok, da sgt ngntuk, esok kne bangun awal.. nk pegi market. Stock buah sudeyh hbs.. selamat mlm dunia.. Assalamualaikum..

...Semoga setiap amalan dalam kiraanNya..amin...


p/s kalau aku xpegi UQ td.. belom tentu gak aku wat keje kat balik.. sokmo mlm2 aku jadik useless nite j sejak dua menjak nie.. huhu

n esok ramai kwn2 ke stradbroke island, sebuah pulau yg sgt2 chantex, chantex gler2, tp aku xpegi... sebabnye..erm..berat ati. xtau nape.. smoga ad hikmah.. sob2..huhu nk pegi jugakk...

No comments:

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...