Thursday, February 3, 2011

i shoud be in egypt now.




Salam.

Still dalam mood ‘egypt’.

::wahai kawan-kawan sekalian alam, ketahuilah bahawa war d Egypt bukan sesuatu yang asing bagi kita! Sesungguhnya meraka berperang untuk menegakkan perkara yg haq dan menghapuskan yang batil!:: *tiba2*

Risaukan Egypt bukan sekadar kerana sahabat handai atau rakan-rakan di sana malah seharusnya lebeyh dari itu. Kerana dengan runtuhnya rejim perintahan Hosni, diharapkan akan bermulalah episode baru Mesir yang medokong Islam, membantu rakyatnya sendiri dan juga saudara-saudara seagama dengan kita di Palestin.

Untuk bacaan lanjut agar semangat Mesir yang suam-suam kuku menjadi berkobar-kobar,

Klik sini


Hurm bercakap tentang Mesir, sebenarnya.. ada kisah di sebaliknya.

Masih ingat dengan entri saya tentang betapa ‘frustnya’ saya tidak dapat ke joden. Angkara kesilapan sepasang mata empunya s*** yang gagal membezakan Australia Dollar (aud) dengn Ringgit Malaysia (rm). Ini entrinya.

Hehe..

Gara-gara tidak dapat ke Joden, lama juga saya dan **** tidak berhubungan. Tidak berhuha-huha seperti biasa. Rasa tidak akan berbaik seperti dulu pun ada. *emo*. Mana tidaknya, sekian lama termimpi mimpi mahu menjejakkan kaki ke middle east, sekali macam tu je alasannya. Haish

Bukan saya tidak tahu, apa yang terjadi ada hikmahnya. Cuma, it takes time to accept it. Trima yg saya xdapat ke sana tahu nie. Tapi... melihatkan apa yang berlaku d Mesir sekarang. I guess now I know why I was not chosen to be there, neither in Joden nor Egypt.

Kerana saya juga bercita-cita untuk ke Mesir. Alang-alang ke Joden, pergi la sebelah sahaja kan. If my very first plan goes well, I might be in Egypt know and be among those who stranded there.

Yet it fail!

Phew~

*relieve*

it happens for reasons isn’t it?

So for 'you', kalau wat lagi kegagalan membaca dengan betol msg2 aku pahni. Bo saie! =P



p/s Operasi Piramid sudah bermula.

They are coming back to Msia and some of them are even able to on9 now. Hepi!

2 comments:

Sidratul Muntaha said...

Serius ada hikmah.ingat lagi entri ko yg ko teringin nak gi sana.

everything happen for a reason.

z.e.t.t.y said...

hehe tu la. ayah aku ckp aku stranded kat sana. dy xmo tolong (ckp beso sebb ank dy ad kat msia). sebb aku yg gedik sgt nk g sana.

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...