Friday, August 13, 2010

idea berblog datang xkne tempat!


..::Salam dua ramadhan::..

Saya baru sahaja pulang dari woollies, satu tempat d mana duit akan habis dengan jayanya lantaran memborong makanan. Erm sebenarnya, woollies adalah satu supermarket yang kalau d Malaysia, dy adalah seangkatan dengan Tesco atau Giant. Tapi kalau d cnie, adek bradek kepada woollies adalah coles. Big W pula bersaudara dengan K Mart. Xpaham? Pendek kata semua nie adalah super market.

Owh yer. Tadi, semasa berjalan pulang dari woollies, saya terfikir2.. apa laaaa yang mahu d celotehkan d blog untuk hari nie. but i could harldy think any of it huhu. So, saya terfikir lagi kapan masanya saya banyak idea gler untuk berblog?


Erm biler yer? (berfikir @@)


rasanya....


time shower

time nie mmg idea datang macam xmau berhenti. Banyak j rasa menda yg d cerita f blog lepas habis shower tuh. Topik2 menarek lak tuh. Masa d bayang2 kan tuh, trasa syok sniri, sebb entri maya tuh mcm syok abes. Alahai, siap da formed into complete words. Kalau stiap yg dikarang dalam kepala tuh terzahir, sure stiap kali hbs shower, siap satu entri yg bes~! (parasan^^). Owh betapa saya mau skrin besar d dinding shower+keyboard water resistant ntok saya berblog time shower!


time dalam kenderaan yg bergerak.

Time dalam kereta, bus, kereta api tanah melayu (KTM), light rail transit (LRT), atau mana kenderaan yg bergerak, idea entri saya datang mencurah-curah lagi! Sambil melayan prasan, membuang pandangan ke luar tingkap, trasa semua menda yang saya lihat d luar boleyh d jadikan satu tajok entri yang indah. Dengan membayangkan entri entitled KUCING KURAP, saya da boley blab la bla pot pet pot pet pasal kucing tersebut. Tapi itu dalam kereta, bus etc, kalau atau beca atau motor, saya xpasti la pulak hehehe. Yang pastinya bila turun sahaja, kapoof! IDEA SAYA HILANG! Owh betapa saya mau iPad saya sniri time2 macam nie. Ad siapa2 mau bagi? (^^)Y


time buat esaimen

owh ini time yang xbaek punya. time yang patotnya habis habisan memerah otak, time untuk bertungkus lumus menjadi ahli bahasa, pakar perkembangan kanak2, pereka grafik, tiba-tiba.....idea untuk berbelog datang menari-nari d depan mata. "tulis la pasai aku.. tulis la..tulis laa" pinta idea itu tanpa jemu. ergh!! kadang saya kuat untuk melawan godaan itu tp banyaknya saya...tewas tersungkur d depan 'kaler kali hidup ini'. aduai..harus lebeyh kuat selepas ini. owh untuk time nie, betapa saya mau ad org d sblah tok tolong sekeh2 saya bler waktu berblog xkna pada masanya.

hehe sekian~


Sabda Nabi SAW:
Bahawasnya kelebihan solat tarawikh di malam kedua adalah:
"Allah telah mengampuni baginya dan Allah telah mengampuni bagi ibu-bapanya jika keduanya itu beriman."

jom p taraweh!





SALAM PERANTAUAN versi COBAAN

selamat hari raya saya ucapkan kepada sanak saudara yang berada d baling, kedah, kepada keluarga d kajang selangor, sahabat dah guru2 SMKAB, KISAS dan IPIK. tidak lupa juga kepada pihak penaja, KPM. selamat hari raya yer semua. kalau keberatan pos la sket kueh+duit raya.
lokasi pengirim: nobbies island, melbourne
pengirim: cik ezaty dari Queensland Uni of Tech (TESL)


okay x? =)

..tata..

3 comments:

Fareha Noor said...

salam perantauan tu ok la...koya sikit je
btw, salam ramadhan

z.e.t.t.y said...

mu xse ata ko? hehe aku nk ata tp segan~ =P

Fareha Noor said...

aku dok anto kot...takut family aku x terbaca...wawawa

linkwithin @>--

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...